Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
Kompleksowy pakiet scenariuszy i program dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, wspierający nauczycieli
i pedagogów w codziennej pracy.

Nowoczesne narzędzie wspierające nauczycieli i pedagogów w codziennej pracy z uczniem niepełnosprawnym
Zestaw pomocy dydaktycznych „Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną” to:
- zbiór autorskich scenariuszy zajęć rewalidacyjnych,
- rewalidacyjno-wychowawczych,
- korekcyjno-kompensacyjnych,
- logopedycznych,
- socjoterapeutycznych,
- i innych o charakterze terapeutycznym, a także ćwiczenia usprawniające procesy poznawcze z wykorzystaniem różnych metod.
Zestaw idealnie sprawdzi się jako uzupełnienie pracy nauczyciela, który realizuje ramowy plan nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością lub pracuje nad dostosowaniem wymagań edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Poznaj pełną zawartość kursu
Niepełnosprawność Intelektualna
Niepełnosprawność Intelektualna cz. II
Zajęcia z zastosowaniem socjoterapii
Niepełnosprawność sprzężona
Zajęcia Socjoterapeutyczne
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się I
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się II
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia świetlicowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Zajęcia z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym ze szczególnym uwzględnieniem osób z zespołem Downa
Zajęcia z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
Rozdział 1. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Scenariusz 1 – Temat: Kolorowa jesień
- Scenariusz 2 – Temat: Bocian i żabki
- Scenariusz 3 – Temat: W świecie uczuć i emocji
- Scenariusz 4 – Temat: Walentynkowe serce
Rozdział 2. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
- Scenariusz 1 – Temat: Kształtowanie orientacji przestrzennej
- Scenariusz 2 – Temat: Usprawnianie koordynacji
- Scenariusz 3 – Temat: Jesienny deszcz
Rozdział 3. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym
- Scenariusz 1 – Temat: Spotkanie z zimą
- Scenariusz 2 – Temat: Przedświąteczny nastrój
- Scenariusz 3 – Temat: Co jesienią można znaleźć w parku?
Rozdział 1. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Scenariusz 1: Zwierzęta domowe i hodowlane
- Scenariusz 2: Bezpieczne lato
- Scenariusz 3: Straż pożarna
- Scenariusz 4: Przyjaciela mieć, przyjacielem być
Rozdział 2. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
- Scenariusz 1: Śniadanie, obiad, kolacja
- Scenariusz 2: Lato w ogrodzie
- Scenariusz 3: Portret mamy i taty
Rozdział 3. Scenariusze zajęć do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym
- Scenariusz 1: Kolory lata
- Scenariusz 2: Poznaję części twarzy
- Scenariusz 3: Radość i smutek
Rozdział 1. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów szkoły podstawowej – klasy młodsze
- Scenariusz 1: Zabawa – ruch i zdrowie
- Scenariusz 2: Nie dajmy się złości
- Scenariusz 3: JA + TY i TY – jesteśmy grupą
- Scenariusz 4: Zaufajmy sobie
Rozdział 2. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas 6-8
- Scenariusz 1: Moje i twoje emocje
- Scenariusz 2: Złość i agresja często chodzą parami – część 1
- Scenariusz 3: Złość i agresja często chodzą parami – część 2
- Scenariusz 4: Jak można komunikować się bez agresji?
Rozdział 3. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów szkół ponadpodstawowych
- Scenariusz 1: Kim jestem, jaki jestem?
- Scenariusz 2: Trudna sytuacja? Poradzę sobie
Rozdział 1. Scenariusze zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i z niedosłyszeniem
- Scenariusz 1: Wiosna z zajączkiem
- Scenariusz 2: Wielkanocne pisanki
- Scenariusz 3: Zabawy podwórkowe
- Scenariusz 4: Sporty olimpijskie
Rozdział 2. Scenariusze zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową i z niedowidzeniem
- Scenariusz 1: Bajkowe zgadywanki
- Scenariusz 2: Wizyta w zoo
- Scenariusz 3: Litera do litery, słowo do słowa
- Scenariusz 4: Wiosna w sercu
Rozdział 3. Scenariusze zajęć rewalidacyjnych dla uczniów w spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną
- Scenariusz 1: Pies czy kot
- Scenariusz 2: Owocowe niespodzianki
- Scenariusz 3: Czarodziejskie słowa
Rozdział 1. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla szkoły podstawowej – klasy młodsze
- Scenariusz 1: Uczucia słowem malowane - część 1
- Scenariusz 2: Uczucia słowem malowane - część 2
- Scenariusz 3: Do czego służy wyobraźnia?
Rozdział 2. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych – klasy 6-8
- Scenariusz 1: Jak mądrze pokonać nudę - część 1
- Scenariusz 2: Jak mądrze pokonać nudę - część 2
- Scenariusz 3: Życiowe fair play
Rozdział 3. Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych dla szkół ponadpodstawowych
- Scenariusz 1: Dlaczego bywamy na nie?
- Scenariusz 2: Mój kawałek podłogi
- Scenariusz 3: Chcę być sobą
- Scenariusz 4: Kiedy bywa mi smutno
Rozdział 1: Scenariusze dla uczniów niepełnosprawnych z trudnościami w efektywnym uczeniu się na etapie edukacji wczesnoszkolnej
- Scenariusz 1: Leniwe ósemki
- Scenariusz 2: W ZOO – część 1
- Scenariusz 3: W ZOO – część 2
- Scenariusz 4: Moja twarz brzmi znajomo
Rozdział 2: Scenariusze dla uczniów niepełnosprawnych z trudnościami w efektywnym uczeniu się na etapie kształcenia przedmiotowego w szkole podstawowej
- Scenariusz 1: Worek pełen skarbów
- Scenariusz 2: Kosmiczna przygoda
- Scenariusz 3: Mieć dobrą pamięć
- Scenariusz 4: By było łatwiej i szybciej
- Scenariusz 5: Pisz, rysuj, twórz
Rozdział 1. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności uczenia się na etapie edukacji wczesnoszkolnej
- Scenariusz 1 – Zegar tyka, czas umyka
- Scenariusz 2 – Widzę, słyszę, dotykam, myślę
- Scenariusz 3 – Bezludna wyspa
Rozdział 2. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności uczenia się dla klas IV-VIII szkoły podstawowej
- Scenariusz 1 – Zapałczane potyczki
- Scenariusz 2 – Potęga wyobraźni
- Scenariusz 3 – Być jak Sherlock Holmes
- Scenariusz 4 – Fantazjuj do woli
Rozdział 3. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności uczenia się z uczniami w szkole ponadpodstawowej
- Scenariusz 1 – Nauka szybkiego czytania
- Scenariusz 2 – Potęga kreatywnego myślenia
Program zajęć rozwijających komunikowanie się dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
- Scenariusz 1: Nasza grupa
- Scenariusz 2: Miłe słowa dają radość
- Scenariusz 3: Z uczuciami nam do twarzy
- Scenariusz 4: JA + TY = MY
- Scenariusz 5: Być w cudzej skórze
- Scenariusz 6: Cierpliwość
- Scenariusz 7: Uwierająca złość i wściekłość
- Scenariusz 8: Kiedy słowa ranią
- Scenariusz 9: Asertywna komunikacja
- Scenariusz 10: Wspólny relaks
- Scenariusz 11: Trudna sztuka wybierania
Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w młodszym wieku szkolnym
- Scenariusz 1 – Tropiciele bajek
- Scenariusz 2 – Ruch jest zdrowy i dla ciała i dla głowy
- Scenariusz 3 – Kolorowa wiosna
Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w IV-VI klasie szkoły podstawowej
- Scenariusz 4 – Jesteśmy grupą
- Scenariusz 5 – Kochamy nasze mamy
Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w V-VI klasie szkoły podstawowej
- Scenariusz 6 – Tak zaczyna się przyjaźń
Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w starszym wieku szkolnym
- Scenariusz 7 – Zwierzęta też czują
- Scenariusz 8 – Bezpieczne wakacje
- Scenariusz 9 – Tradycje Świąt Bożego Narodzenia
Rozdział 1. Scenariusze zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym ze szczególnym uwzględnieniem osób z zespołem Downa z klas I–III szkoły podstawowej
- Scenariusz 1 – Ja mówię
- Scenariusz 2 – To jestem JA
Rozdział 2. Scenariusze zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym ze szczególnym uwzględnieniem osób z zespołem Downa z klas IV–VIII szkoły podstawowej
- Scenariusz 1 – JA ćwiczę
- Scenariusz 2 – JA czyścioch
Rozdział 3. Scenariusze zajęć z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym ze szczególnym uwzględnieniem osób z zespołem Downa z klas szkoły ponadpodstawowej
- Scenariusz 1 – Ja wiem, co jest koło mojego domu
- Scenariusz 2 – JA wiem, gdzie mieszkam
- Scenariusz 3 – JA potrafię sam się ubrać
Rozdział 1. Scenariusze zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym z klas I–III szkoły podstawowej
- Scenariusz 1 – Wstaje nowy dzień
- Scenariusz 2 – Pomogę, bo mogę
- Scenariusz 3 – W świecie dźwięków
Rozdział 2. Scenariusze zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym z klas IV–VIII szkoły podstawowej
- Scenariusz 4 – W Krainie Lodu
- Scenariusz 5 – Kosmiczny matematyk
- Scenariusz 6 – Sport czy tort?
Scenariusze zajęć dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ze szkoły ponadpodstawowej
- Scenariusz 7 – Będę ekologiem
- Scenariusz 8 – Ja zakupy zrobię sam
Poznaj autorów



Zamów pakiet scenariuszy
"Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną"

Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
Obejrzyj przykładowy scenariusz
